De specialist van het pijnteam heeft voorgesteld uw pijnklachten te bestrijden door behandeling met de TENS. Deze behandeling wordt op de polikliniek gedaan door de doktersassistente. Hier vindt u informatie over deze behandeling.
Wat is TENS?
TENS is de afkorting van
Transcutane Elektrische Neurosimulatie. Dit wil zeggen: door de huid heen worden zenuwen gestimuleerd met een elektrische prikkel. Hierdoor worden pijnsignalen afgezwakt. TENS is een moderne behandelvorm die behoort tot de laagfrequente elektrotherapie.
De behandeling
De doktersassistente van de pijnpolikliniek brengt op uw huid plakkers (elektroden) aan, die met snoertjes worden verbonden met een draagbaar apparaatje (de stimulator). Wanneer u het apparaatje inschakelt, voelt u een tinteling in de huid die door de meeste patiënten als plezierig wordt ervaren. De doktersassistente geeft u uitleg over het gebruik van het apparaat en leert u ermee omgaan. Zij is daarvoor speciaal opgeleid.
U krijgt het apparaat 14 dagen op proef. Na deze 14 dagen heeft u een telefonische afspraak. Als het TENS apparaat goed bevalt, dient de doktersassistente een aanvraag voor een TENS-apparaat in bij uw zorgverzekeraar. Na ongeveer zes weken heeft u weer een afspraak op de pijnpoli.
Indien de behandelmethode geen resultaat biedt, wordt er voor u weer een afspraak bij de pijnspecialist gemaakt.
Bericht van verhindering
Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent. Als u op het afgesproken tijdstip verhinderd bent, vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de pijnpoli.
Uw afspraak
Een eerste afspraak maken
Voor een eerste afspraak heeft u een verwijzing van de huisarts of andere medisch specialist nodig. Voor bloedprikken hoeft u geen afspraak te maken. Veel afspraken zijn ook online te maken via het
PatiëntenPortaal.
Een vervolgafspraak maken of een afspraak wijzigen
U kunt ook uw vervolgafspraak gemakkelijk zelf plannen of een afspraak wijzigen via uw persoonlijk PatiëntenPortaal;
mijn.vanweelbethesda.nl. Lukt het niet om uw afspraak digitaal te plannen en wilt u liever één van onze medewerkers spreken? Neem dan telefonisch contact op met het betreffende specialisme via het Afsprakenbureau op 0187 60 23 55. De poliklinieken zijn op werkdagen van 8.30-12.30 en 13.30-16.30 uur bereikbaar.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de
BeterDichtbij app of telefonisch.
PatiëntenPortaal
Op ons PatiëntenPortaal
mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.
BeterDichtbij app
Met de gratis
BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.
Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?
Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via
digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).
Vergoeding van uw zorgkosten
Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.