Binnenkort wordt bij u gedurende één nacht een slaapregistratie gedaan. De registratie gebeurt thuis. Uw behandelend arts van de slaappoli heeft u informatie gegeven omtrent het onderzoek. Hier kunt u het nog eens nalezen.
Doel van het onderzoek
Tijdens een slaapregistratie registreert een apparaat uw slaappatroon. Het apparaat legt het snurken en een eventuele ademstilstand vast. Op basis van deze registratie kan de arts een eventuele behandeling voorstellen.
Voorbereiding
- We adviseren u comfortabele bovenkleding aan te trekken wat u ’s nachts ook draagt.
- U krijgt een zuurstof-/hartslagmeter over de nagel van uw linker ringvinger. De sensor meet door uw vingernagel heen.
- Daarom mag de nagel van uw linker ringvinger niet gelakt zijn en u mag ook geen kunst- of gelnagel dragen.
- Het is noodzakelijk dat een lange nagel van de linker ringvinger kort geknipt wordt.
- U mag geen ringen om uw linker ringvinger dragen.
- Nuchter zijn is niet nodig.
Hoe gaat het onderzoek
Voor het onderzoek wordt u op de afgesproken datum, tijd en locatie verwacht voor het aansluiten van de apparatuur. De assistente van de slaappoli sluit de slaapregistratie-apparatuur bij u aan. De apparatuur sluiten we aan over uw de kleding die u ook gedurende de nacht draagt. Dit kan dus een pyjamajasje, nachthemd, T-shirt, o.
i.d. zijn. Na het aankoppelen kunt u desgewenst over de apparatuur een blouse/overhemd of trui/vest aantrekken.
U blijft aangesloten gedurende de rest van de dag en de nacht. De ervaring leert dat patiënten gedurende de nacht geen hinder van het apparaat ondervinden.
Tijdens uw slaap maakt het apparaat een registratie van uw eventuele snurken, ademstilstand (apneu’s) en zuurstofdalingen. De volgende ochtend koppelt u de apparatuur af en levert u de apparatuur in op de afgesproken tijd en plaats. De registratie zal op een later moment worden verwerkt en beoordeeld door uw behandelend arts.
Mogelijke complicaties
In de praktijk komen complicaties bij het onderzoek niet voor.
Controle
Na het onderzoek heeft u een (bel-)afspraak bij uw behandelend arts. Deze bespreekt de uitslag en het eventuele vervolgtraject met u.
Bericht van verhindering
Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent voor het aankoppelen van de apparatuur en dat u het tijdig inlevert, volgens de vermelde afspraken.
Als u op het afgesproken tijdstip verhinderd bent, vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de KNO-poli T 0187 60 71 28 of bij de longpoli T 0187 60 71 96.
Uw afspraak
Een eerste afspraak maken
Voor een eerste afspraak heeft u een verwijzing van de huisarts of andere medisch specialist nodig. Voor bloedprikken hoeft u geen afspraak te maken. Veel afspraken zijn ook online te maken via het
PatiëntenPortaal.
Een vervolgafspraak maken of een afspraak wijzigen
U kunt ook uw vervolgafspraak gemakkelijk zelf plannen of een afspraak wijzigen via uw persoonlijk PatiëntenPortaal;
mijn.vanweelbethesda.nl. Lukt het niet om uw afspraak digitaal te plannen en wilt u liever één van onze medewerkers spreken? Neem dan telefonisch contact op met het betreffende specialisme via het Afsprakenbureau op 0187 60 23 55. De poliklinieken zijn op werkdagen van 8.30-12.30 en 13.30-16.30 uur bereikbaar.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de
BeterDichtbij app of telefonisch.
PatiëntenPortaal
Op ons PatiëntenPortaal
mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.
BeterDichtbij app
Met de gratis
BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.
Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?
Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via
digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).
Vergoeding van uw zorgkosten
Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.