Logo Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst

PiMS folder informatie logo

Longgeneeskunde

Slaapregistratie in het ziekenhuis

Slaapregistratie in het ziekenhuis

De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door

Binnenkort wordt u voor één nacht opgenomen in het ziekenhuis in verband met een slaapregistratie. Uw behandelend arts van de slaappoli heeft u informatie gegeven omtrent het onderzoek. Hier kunt u het nog eens nalezen.


Doel van het onderzoek

Tijdens een slaapregistratie registreert een apparaat uw slaappatroon. Het apparaat legt het snurken en een eventuele ademstilstand vast. Op basis van deze registratie kan de arts een eventuele behandeling voorstellen.

Voorbereiding

Hoe gaat het onderzoek

Voor het onderzoek blijft u één nacht in het ziekenhuis. U meldt zich op de afgesproken datum om 16.00 uur bij de receptie van het ziekenhuis (hoofdingang). Het opnamebureau stuurt u door naar de juiste afdeling. De assistente van de slaappoli sluit de slaapregistratie-apparatuur bij u aan. U blijft aangesloten gedurende de rest van de dag en de nacht. De ervaring leert dat patiënten gedurende de nacht geen hinder van het apparaat ondervinden. Tijdens uw slaap maakt het apparaat een registratie van uw eventuele snurken, ademstilstand (apneu’s) en zuurstofdalingen.
De volgende ochtend koppelt de verpleegkundige u los. De registratie wordt verwerkt en beoordeeld door uw behandelend arts.

Ontslag

Over het algemeen mag u snel na het onderzoek naar huis. Dat wil zeggen: omstreeks 8.00 uur, na eventueel een ontbijt. U kunt na het onderzoek uw normale werkzaamheden weer hervatten.

Mogelijke complicaties

In de praktijk komen complicaties bij het onderzoek niet voor.

Controle

Na het onderzoek komt u op de afgesproken datum op de slaappoli voor de uitslag. Dan bespreekt de longarts en/of de KNO-arts het eventuele vervolgtraject met u.

Bericht van verhindering

Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent. Als u op het afgesproken tijdstip verhinderd bent, vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden, bij de KNO-poli
T 0187 60 71 28 of bij de longpoli T 0187 60 71 96.

Uw afspraak

Een eerste afspraak maken

Voor een eerste afspraak heeft u een verwijzing van de huisarts of andere medisch specialist nodig. Voor bloedprikken hoeft u geen afspraak te maken. Veel afspraken zijn ook online te maken via het
PatiëntenPortaal.

Een vervolgafspraak maken of een afspraak wijzigen

U kunt ook uw vervolgafspraak gemakkelijk zelf plannen of een afspraak wijzigen via uw persoonlijk PatiëntenPortaal; mijn.vanweelbethesda.nl. Lukt het niet om uw afspraak digitaal te plannen en wilt u liever één van onze medewerkers spreken? Neem dan telefonisch contact op met het betreffende specialisme via het Afsprakenbureau op 0187 60 23 55. De poliklinieken zijn op werkdagen van 8.30-12.30 en 13.30-16.30 uur bereikbaar.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de BeterDichtbij app of telefonisch.

PatiëntenPortaal

Op ons PatiëntenPortaal mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.

BeterDichtbij app

Met de gratis BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.

Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?

Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).

Vergoeding van uw zorgkosten

Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.


Foldernummer: S09
Laatst bijgewerkt op: 24-10-2023




Gerelateerde informatie:

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze cookieverklaring .
Gezien