Uw dierbare is bij ons op de spoedeisende hulp gereanimeerd. Een ervaring die u diep heeft aangegrepen. Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis kan u hulp bieden bij het verwerken van deze gebeurtenis. Hier leest u daar meer over.
Een ingrijpende gebeurtenis.
Een reanimatie is een ingrijpende gebeurtenis, ongeacht de uitkomst ervan.
Misschien heeft u angst en paniek gevoeld of voelde u zich machteloos en afhankelijk van de hulpverleners.
Het delen van gevoelens.
Iedereen verwerkt emoties op zijn/haar eigen manier. Het is in ieder geval belangrijk om uw gevoelens te delen, met familie of vrienden. Op deze manier blijft u niet alleen met uw verdriet, angst of eenzaamheid. Misschien heeft u ook de behoefte om met een verpleegkundige te praten die aanwezig was bij de reanimatie. Met hem / haar kunt u uw ervaringen delen en eventuele onduidelijkheden en/of vragen die u nog heeft bespreken. Ook kan hij/zij u desgewenst advies geven over deskundige hulp bij het verwerkingsproces. Heeft u enkel vragen op medisch gebied, dan adviseren wij u een afspraak te maken op de polikliniek met de behandelend arts van uw dierbare.
Als u met ons wilt praten.
Binnen zes weken na de reanimatie, neemt een verpleegkundige van de Spoed Eisende Hulp telefonisch contact met u op. Aan hem/haar kunt u in dit gesprek aangeven of u behoefte heeft aan een nazorg gesprek. Dit kunt u ook doen als uw naaste de reanimatie heeft overleefd. Wij begrijpen dat dit dan net zo goed een gebeurtenis is geweest waarbij u vragen kan hebben of waarbij u problemen heeft met de verwerking. U ontvangt van ons een uitnodiging voor het gesprek, met daarin vermeld de datum, tijd en de locatie.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de
BeterDichtbij app of telefonisch.
PatiëntenPortaal
Op ons PatiëntenPortaal
mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.
BeterDichtbij app
Met de gratis
BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.
Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?
Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via
digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).
Vergoeding van uw zorgkosten
Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.