Logo Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst

PiMS folder informatie logo

Spoed Eisende Hulp

Nazorg na reanimatie van een dierbare

Nazorg na reanimatie van een dierbare

De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door

Uw dierbare is bij ons op de spoedeisende hulp gereanimeerd. Een ervaring die u diep heeft aangegrepen. Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis kan u hulp bieden bij het verwerken van deze gebeurtenis. Hier leest u daar meer over.


Een ingrijpende gebeurtenis.

Een reanimatie is een ingrijpende gebeurtenis, ongeacht de uitkomst ervan.
Misschien heeft u angst en paniek gevoeld of voelde u zich machteloos en afhankelijk van de hulpverleners.

Het delen van gevoelens.

Iedereen verwerkt emoties op zijn/haar eigen manier. Het is in ieder geval belangrijk om uw gevoelens te delen, met familie of vrienden. Op deze manier blijft u niet alleen met uw verdriet, angst of eenzaamheid. Misschien heeft u ook de behoefte om met een verpleegkundige te praten die aanwezig was bij de reanimatie. Met hem / haar kunt u uw ervaringen delen en eventuele onduidelijkheden en/of vragen die u nog heeft bespreken. Ook kan hij/zij u desgewenst advies geven over deskundige hulp bij het verwerkingsproces. Heeft u enkel vragen op medisch gebied, dan adviseren wij u een afspraak te maken op de polikliniek met de behandelend arts van uw dierbare.

Als u met ons wilt praten.

Binnen zes weken na de reanimatie, neemt een verpleegkundige van de Spoed Eisende Hulp telefonisch contact met u op. Aan hem/haar kunt u in dit gesprek aangeven of u behoefte heeft aan een nazorg gesprek. Dit kunt u ook doen als uw naaste de reanimatie heeft overleefd. Wij begrijpen dat dit dan net zo goed een gebeurtenis is geweest waarbij u vragen kan hebben of waarbij u problemen heeft met de verwerking. U ontvangt van ons een uitnodiging voor het gesprek, met daarin vermeld de datum, tijd en de locatie.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de BeterDichtbij app of telefonisch.

PatiëntenPortaal

Op ons PatiëntenPortaal mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.

BeterDichtbij app

Met de gratis BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.

Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?

Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).

Vergoeding van uw zorgkosten

Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.



Foldernummer: R03
Laatst bijgewerkt op: 24-10-2023




Gerelateerde informatie:

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze cookieverklaring .
Gezien