De specialist heeft in overleg met u besloten om tot een warmte pleister behandeling over te gaan. Hier vindt u informatie over de behandeling.
Voorbereiding op de behandeling
Het Apotheek Service Punt (ASP) zal een aantal dagen vóór de behandeling telefonisch contact met u opnemen voor de controle van de medicatie.
U mag voor deze behandeling gewoon eten en drinken.
U meldt zich 15 minuten van te voren bij de receptie van de hoofdingang voor de dagopname. Als u zich heeft aangemeld, wordt u naar de juiste afdeling gestuurd. U krijgt hier een bed toegewezen.
U mag op de dag van uw behandeling geen huidcrème of bodylotion gebruiken in het gebied waar de pijn zit en waar de huidpleister wordt aangebracht.
U wordt verzocht geen sieraden te dragen. Draag comfortabel zittende kleding die geen druk geeft op het te behandelen gebied.
Behandeling
Tijdens de behandeling ligt of zit u in een gemakkelijke houding in bed. Het pijnlijke gebied wordt met een huidmarker afgetekend, waarna er een verdovende crème wordt aangebracht. De crème moet ongeveer vijftien minuten inwerken.
Na ongeveer vijftien minuten wordt de verdovende crème eraf gehaald en wordt de Qutenza (warmte) pleister opgeplakt. Er wordt ook weer verband omheen gedaan om de werking zo optimaal mogelijk te laten zijn. Na weer een uur inwerken wordt de Qutenza (warmte) pleister verwijderd.
De Qutenza pleister kan een branderig gevoel geven. De huid wordt daarom schoongemaakt met verkoelende gel, en zo nodig gekoeld met een coldpack.
Na de behandeling blijft u nog een korte tijd op de afdeling. Uw bloeddruk zal nog een keer gecontroleerd worden.
Wanneer alles goed is mag uw weer naar huis.
Na de behandeling
- In de Qutenza pleister zit de scherpe prikkelende stof capsaïcine. Deze kan een hoest of niesprikkel uitlokken;
- Het behandelde gebied kan enkele dagen gevoelig zijn voor warme douche / bad of flinke inspanning;
- Pijn ten gevolge van de behandeling neemt in enkele dagen af;
- Pijnvermindering treedt gemiddeld op na 7-14 dagen en kan 12 weken aanhouden;
- De huid koelen met een coldpack uit de koelkast of een nat washandje kunnen verlichting geven;
- Wij raden u aan de kleding die u droeg te wassen. De volgende dag ook uw beddengoed verschonen.
Bericht van verhindering
Het is belangrijk dat u op tijd aanwezig bent. Als u op het afgesproken tijdstip verhinderd bent, vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden bij de pijnpoli.
Uw afspraak
Een eerste afspraak maken
Voor een eerste afspraak heeft u een verwijzing van de huisarts of andere medisch specialist nodig. Voor bloedprikken hoeft u geen afspraak te maken. Veel afspraken zijn ook online te maken via het
PatiëntenPortaal.
Een vervolgafspraak maken of een afspraak wijzigen
U kunt ook uw vervolgafspraak gemakkelijk zelf plannen of een afspraak wijzigen via uw persoonlijk PatiëntenPortaal;
mijn.vanweelbethesda.nl. Lukt het niet om uw afspraak digitaal te plannen en wilt u liever één van onze medewerkers spreken? Neem dan telefonisch contact op met het betreffende specialisme via het Afsprakenbureau op 0187 60 23 55. De poliklinieken zijn op werkdagen van 8.30-12.30 en 13.30-16.30 uur bereikbaar.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de
BeterDichtbij app of telefonisch.
PatiëntenPortaal
Op ons PatiëntenPortaal
mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.
BeterDichtbij app
Met de gratis
BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.
Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?
Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via
digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).
Vergoeding van uw zorgkosten
Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.