U ontvangt deze informatie mogelijk als bijlage van een afspraakbrief. Hierin leest u alle informatie die handig is om u voor te bereiden op uw afspraak.
Een afspraak maken, wijzigen of annuleren
Een eerste afspraak maken
Voor een eerste afspraak heeft u een verwijsbrief nodig. Dit kan een verwijsbrief, patiëntenbrief of interne verwijzing (binnen het ziekenhuis) zijn. In een patiëntenbrief staan de instructies voor het maken van een afspraak. Deze patiëntenbrief ontvangt u van uw huisarts. Wanneer u een interne verwijzing heeft ontvangen, wordt u opgeroepen voor een afspraak door het specialisme waar u een afspraak moet krijgen. Veel afspraken zijn ook online te maken via ons PatiëntenPortaal.
Let op! Afspraken maken kan alleen met een verwijzing van de huisarts of andere medisch specialist.
Een vervolgafspraak maken of een afspraak wijzigen
U kunt ook uw vervolgafspraak gemakkelijk zelf plannen via het PatiëntenPortaal. Lukt het niet om uw afspraak digitaal te plannen en wilt u liever één van onze medewerkers spreken? Neem dan telefonisch contact op met het betreffende specialisme via 0187 60 23 55. De poliklinieken zijn op werkdagen van 8.30-12.30 en 13.30-16.30 uur bereikbaar.
Voor bloedprikken bij het laboratorium hoeft u geen afspraak te maken.
Een afspraak annuleren
Mocht uw afspraak niet door kunnen gaan, wilt u dit dan uiterlijk 24 uur vóór de afspraak aan ons doorgeven? Als u uw afspraak op tijd annuleert, kunnen we op dat tijdstip iemand anders helpen. Alvast dank daarvoor.
Digitaal voorbereiden op uw afspraak
Waar mogelijk willen we u vragen u digitaal (via internet / computer / mobiele telefoon) voor te bereiden op uw afspraak in het ziekenhuis. Dit kunt u doen via ons PatiëntenPortaal. Dit is een website op het internet.
U controleert hier uw persoonlijke gegevens en waar nodig past u deze aan. Om u goed te kunnen bereiken wanneer dat nodig is, is het handig om ook uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer toe te voegen. Als u het e-mailadres en mobiele telefoonnummer registreert in ons systeem dan kunt u gebruikmaken van onze digitale mogelijkheden, zoals de BeterDichtbij app en het ontvangen van uw afspraakbevestiging per e-mail.
Lees uzelf in in uw eigen medische dossier. In dit dossier staan bijvoorbeeld labuitslagen, maar ook aantekeningen van uw specialist. Voor veel afspraken is het ook belangrijk dat u voorafgaand aan uw bezoek een vragenlijst invult of voorlichtingsmateriaal doorneemt. Mocht dit voor uw afspraak nodig zijn, dan ontvangt u hierover een e-mailbericht of ziet u dit staan op het PatiëntenPortaal.
Mocht het voor u niet lukken uw afspraak digitaal voor te bereiden, dan wordt dit voor u gedaan bij het aanmelden bij de balie in het ziekenhuis. Zij zullen dan uw gegevens controleren. Het specialisme waar u een afspraak heeft, zal eventuele vragenlijsten waar nodig op papier aanbieden of de vragen met u doorlopen. Houdt u er rekening mee dat uw bezoek aan het ziekenhuis hierdoor langer kan duren.
Meenemen voor (polikliniek) bezoek
Wat heeft u nodig voor uw afspraak?
- Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingendocument). Let op! Als u geen legitimatiebewijs bij u heeft, kan de afspraak niet doorgaan.
- Een Actueel Medicatie Overzicht (AMO). Dit is een overzicht van alle medicijnen die u gebruikt. Als u thuis medicijnen gebruikt, is het voor uw artsen belangrijk te weten welke medicijnen dit zijn. Vraag daarom uw eigen apotheek om een overzicht voor u uit te printen.
- Een verwijsbrief, als u deze heeft gekregen van de huisarts of tandarts.
- Uw verzekeringsgegevens.
Parkeren en bereikbaarheid
Bereikbaarheid kliniek en polikliniek in Dirksland
Stationsweg 22
3247 BW DIRKSLAND
De polikliniekingang vindt u aan de Secretarieweg. De polikliniek is ook via de hoofdingang binnendoor bereikbaar.
Openbaar vervoer
Vanaf de rolstoelvriendelijke bushalte Ziekenhuis Dirksland is het ongeveer 175 meter lopen of rijden naar de hoofdingang van het ziekenhuis en via het ziekenhuisterrein ruim 300 meter lopen naar de polikliniekingang. Vanaf de bushalte Dirksland Dorp loopt of rijdt u ongeveer 275 meter naar de polikliniekingang.
Parkeren
Parkeren op de parkeerterreinen en in de omgeving van het ziekenhuis is gratis. Let wel op de 'blauwe zone'. In de blauwe zone mag u maximaal 3 uur parkeren met uw parkeerschijf. Bent u uw parkeerschijf vergeten? Voor 1 euro is deze te koop bij de receptie van het ziekenhuis.
P4 lang parkeren Mozartsingel valt buiten de blauwe zone, hier kunt u zonder tijdslimiet gratis parkeren. Eventueel kunt u vanaf P4 gebruikmaken van de gratis shuttlebus. Zowel bij de hoofdingang als de polikliniekingang zijn mindervalideparkeerplaatsen op nog minder dan 30 meter afstand van de deuren. Het is altijd mogelijk personen die slecht ter been zijn eerst af te zetten bij de hoofdingang of polikliniekingang.
Shuttle service
Vanaf P4 lang parkeren Mozartsingel kunt u gebruikmaken van de gratis shuttle service. Dit busje brengt u naar de hoofdingang of polikliniekingang van Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis. De shuttle service rijdt van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. De maximale wachttijd is 10 minuten. Meerijden is gratis. Er kunnen maximaal 4 personen meerijden en de bus is niet geschikt voor rolstoelgebruikers. Hiervoor zijn mindervalideparkeerplaatsen beschikbaar bij de hoofdingang en polikliniekingang van het ziekenhuis.
Bereikbaarheid buitenpoliklinieken in Hellevoetsluis
Polikliniek Het Nieuwe Weergors:
Vliet 4
3224 HE Hellevoetsluis
Polikliniek 't Dok Medisch Centrum:
Herman Heijermansstraat 1
3221 VK Hellevoetsluis
Naast de poliklinieken is een groot parkeerterrein waar u uw auto gratis kunt parkeren.
Bereikbaarheid buitenpolikliniek in Brielle
Polikliniek in Brielle (Medisch Centrum Brielle):
Amer 21
3232 HA Brielle
Parkeren is gratis op het parkeerterrein of in de nabije omgeving van het gebouw.
Toegankelijkheid
Vriendelijk voor mindervaliden
In ons ziekenhuis is rekening gehouden met mindervaliden die gebruikmaken van een rolstoel, scootmobiel of rollator. Onder andere door ruime doorgangen, brede gangpaden, verlaagde balies en zitruimte voor rolstoelgebruikers waar mogelijk. Op de plattegronden op
onze website is aangegeven waar zich de liften en rolstoeltoiletten bevinden. Heeft u hulp nodig? Onze vrijwilligers van het Patiëntenservicebureau helpen u graag tijdens uw bezoek aan ons ziekenhuis. U vindt het PSB in de polikliniekhal of vraag ernaar bij de receptie.
Rolstoel in bruikleen
Bij de hoofdingang van het ziekenhuis en de polikliniek bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van rolstoelen. Deze zijn te leen door een muntstuk of winkelwagenmuntje in het muntslot te plaatsen.
Plattegronden
Wilt u voorafgaand aan uw bezoek weten waar u moet zijn in het ziekenhuis, kunt u dit op een plattegrond bekijken. Deze is in te zien via de
website.
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Kijk dan in uw persoonlijk PatiëntenPortaal, op onze website of vraag het aan uw zorgverlener via de
BeterDichtbij app of telefonisch.
PatiëntenPortaal
Op ons PatiëntenPortaal
mijn.vanweelbethesda.nl kunt u terecht voor veilige toegang tot uw medisch dossier, persoonlijke gegevens, het maken en inzien van afspraken en voorlichting over uw aandoening en/of behandeling. Het portaal is toegankelijk met behulp van uw DigiD.
BeterDichtbij app
Met de gratis
BeterDichtbij app heeft u eenvoudig en veilig contact met uw eigen arts of andere zorgverlener. Wanneer uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer correct geregistreerd zijn in ons systeem, ontvangt u na het maken van uw eerste afspraak een uitnodiging voor deze app.
Hulp nodig bij het PatiëntenPortaal of BeterDichtbij?
Neem contact op met de Digihulp van CuraMare via
digihulp@curamare.nl of 0187 89 10 10 (tijdens kantooruren).
Vergoeding van uw zorgkosten
Niet alle zorg in het ziekenhuis wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt ook altijd de hoogte van uw eigen risico. Vraag vooraf bij uw zorgverzekeraar of uw behandeling in ons ziekenhuis vergoed wordt.